Gülben’den Tarifler ;)

fotoğraf 1Mutfak benim en güzel terapi merkezim. Zaman zaman saatlerce çıkmadığım oluyor. Gerek programımda işlediğim sağlık konuları, gerek ağırladığım kıymetli doktorlardan öğrendiklerim, gerek daha bilinçli olabilmek için katıldığım sağlıklı beslenme seminerleri bana çok şey öğretti.
Son derece önemsediğim bir konu ruhsal ve bedensel beslenme biçimlerimiz. Yanlış alışkanlıklarımız ve mutlaka değişmesi gerekenler…
Bugün blog için minik bir yemek tarifi yazmakla başlamak istedim.
Tariflerim kendimce icatlarım diyebilirim. Herkesin damak zevkine uyar mı bilmem ama ben bayılıyorum tüketirken.

Malzemelerimiz;fotoğraf 2

15-20 yaprak pazı
1 soğan
2 kabak
2 diş sarımsak
Ufak bir light yoğurt

Kabakları uzun uzun rendeliyoruz…
Sarımsaklar minik minik…
Pazılar elle doğranıyor (bıçak değmeden…)
Soğanları ay dede ay dede (benim tarifim böyle) Piyazda kullandığımız şekil yani 🙂 Birkaç damla sıvı sağda soğanlarımızı fazla öldürmeden kavuruyoruz… Üzerine diğer malzemelerimizi ekliyoruz. Toplam 10-15 dk kapağını açmadan bırakıyoruz kendi hallerine…
Hepsi topraktan bize geldikleri için mutlu&mesut kaynaşıyorlar…
Ocağın altını kapatıp 5-10 dk da buharla mest ediyoruz bu karışımı…
fotoğraf 3Alıyoruz kasemizi, light yoğurdumu alta döşüyorum ben kar beyaz… Üzerine pişmiş yemeğimi koyup, üzerine biraz daha light yoğurt…
Vay!!
Pul biber, nane…
Koca kase oldu mu sana mantı görünümünde sağlıklı ve zengin bir yemek
İşte böyle…

Gülben’den Tarifler ;)” üzerine 11 yorum

  1. çok teşekkür ederim bu tarifiniz için ben evde çoğu zaman yalnız kalan birisiyim evde kendim değişik yemekler yapıp yemeyi seviyorum kışın uzun gecelerinde biraz yemek birazda resim yapmak bana çok iyi geliyor.

Bir Yanıt Bırakın

